یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری یکی از مهم ترین هدف رسالت انبیای الهی را اجرای عدالت در جامعه در مقابله با مفاسد و تبعیض‌ها برشمرد و گفت: اگر مفسدین در جامعه سربلند کنند چیزی در جامعه باقی نمی ماند اما حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در برابر ظلم و فساد حاکم زمان خود ایستاد تا جامعه را اصلاح کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری شامگاه شنبه در مراسم دهه آخر ماه صفر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با اشاره به اینکه حسین بن علی(ع) سه هدف بنیادین و اساسی را برای قیام خود ترسیم کرد، اظهار داشت: اولین هدف امام احیاگری‌ نسبت به دین اسلام بود.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: احیاگری‌ در واقع زمانی اتفاق می افتد که جامعه از حالت دین‌داری خارج می شود و عده ای از سر ترس و رعب و وحشت و عده ای نیز به طمع مال و ثروت از دین عبور می کنند که به عبارتی مردم دنیا متاسفانه تهدید یا تطمیع می شوند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه احیاگری در اسلام سابقه ای طولانی دارد، گفت: تمامی انبیاء و اوصیای الهی هنگامی که احساس می کردند یکی از مظاهر اسلام در حال به فراموشی سپردن و جامعه نیز نسبت به آن بی تفاوت شده است، در آن شرایط برای حفظ مظاهر دست به اقدام می زدند که در میان امامان نقش احیاگری‌ در وجود سالار شهیدان به صورت پررنگ تر دیده می شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان دومین هدف نهضت امام حسین(ع) را ایجاد اصلاحات در جامعه اسلامی برشمرد و افزود: جامعه اسلامی در آن زمان دچار بی بند و باری، ظلم و فساد شده بود و به راحتی شخصیت‌های ارزشمند را می کشتند و از سرزمین پدری شان بیرون می کردند.

وی تصریح کرد: بسیاری از نهضت هایی که در طول تاریخ رخ داده آرمان هایی داشته اند و گاهی اوقات با تکیه زدن عده‌ای بر منصب قدرت، آرمان های اولیه نهضت به تدریج رنگ باخته است و جامعه نیز آرام آرام نسبت به این انحرافات عادت کرده است. حسین بن علی(ع) از عادی شدن این مسائل در جامعه می ترسید و سخن از اجرای عدالت به میان آورد.

آیت الله حسینی بوشهری یکی از مهم ترین هدف رسالت پیامبران الهی را اجرای عدالت در جامعه در مقابله با مفاسد و تبعیض‌ها برشمرد و ادامه داد: اگر مفسدین در جامعه سربلند کنند چیزی در جامعه باقی نمی ماند اما حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در برابر ظلم و فساد حاکم زمان خود ایستاد تا جامعه را اصلاح کند.

وی با اشاره به اینکه سومین هدف قیام امام حسین(ع) مقابله با تحریف کنندگان قرآن و تهاجم کنندگان به اهل بیت علیهم السلام بود، افزود: بنی امیه تلاش می کرد تا اهل بیت علیهم السلام را در جامعه طوری جلوه دهند که مردم نسبت به آن ها تنفر بورزند و آل علی سقوط کند و از سوی دیگر مقام و جایگاه خود را بالا ببرند اما علی‌رغم میلشان جامعه از بنی امیه نفرت پیدا کرد زیرا جامعه طرفدار مظلوم است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه واقعه عاشورا دستاوردهای مهمی داشته است، گفت: مهم ترین دستاورد قیام اباعبدالله(ع) نجات دین اسلام از چنگال بنی امیه بود و اسلام زندانی شده با نهضت عاشورا آزاد شد.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: دومین دستاورد قیام امام حسین(ع) شکسته شدن فضای خفقان جامعه بود که در نهایت وضعیت تبلیغاتی دینی بار دیگر زنده شد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه احساس گناه در وجود بازماندگان حادثه عاشورا به عنوان سومین دستاورد نهضت عاشورا است، خاطرنشان کرد: قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) آغازگر قیام‌های متعددی شد و کسانی که امام را همراهی نکرده بودند وجدانشان احساس گناه می کرد که قیام‌هایی چون توابین و.... در راستای نهضت عاشورا شکل گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha